| Ma – Vr 7.30 – 17.30        |  Mauritslaan 77A, 6161HS Geleen        |  +31 (0)43 365 92 44
  • nl
  • en
XIL_Kerstgroet2020_800x533px-def

Trots en met vertrouwen naar 2021

Het jaar 2020 gaat de boeken in als het jaar met de grootste crisis sinds de Tweede Wereldoorlog. Het coronavirus zette de wereld volledig op zijn kop. Ook in het mkb moesten veel ondernemers alle zeilen bijzetten. Dat is in de meeste gevallen gelukt—mede dankzij de steun van Xillion.


Bedrijven moesten het afgelopen jaar halsoverkop maatregelen nemen om hun personeel te kunnen laten thuiswerken. ICT maakte het invullen van het nieuwe beleid in veel gevallen mogelijk, maar in sommige organisaties ontbrak het juist aan ICT-beleid. Het gevolg: een complete wirwar aan bestanden, back-ups en andere belangrijke data. Chaos nam de regie over.


Ook voor Xillion was 2020 een jaar vol uitdagingen. Plannen en projecten vielen door de uitbraak van COVID-19 massaal stil, maar tegelijkertijd zijn er nog meer andere opdrachten voor in de plaats gekomen. We creëerden oplossingen voor klanten in nood, pasten hun processen naadloos op de nieuwe werksituatie aan. Het werd hierdoor voor ons een jaar van rennen—niet alleen om binnen Xillion de overgang naar de nieuwe werksituatie te regelen, maar ook om de uitdagingen bij onze klanten onder controle te krijgen. Dat heeft veel energie gekost, maar het resultaat mag er zijn.


Voldoening

Klanten zijn verheugd met de oplossingen die wij hen hebben kunnen bieden. Er is veel waardering voor onze manier van werken. Klanten zien in dat we niet halsoverkop en via afgesneden bochten oplossingen hebben aangeboden, maar oplossingen die goed doordacht, veilig én effectief zijn gebleken. Mede hierdoor heeft Xillion vele nieuwe klantaanvragen ontvangen. Dat geeft ons ontzettend veel voldoening. We hebben mooie prestaties geleverd, maar we beseffen ook dat het tempo van onze serviceverlening gedurende de coronacrisis lager lag dan klanten van ons normaliter gewend zijn. We hebben naar omstandigheden goed gepresteerd, maar tegelijkertijd blijven we kritisch.


We zijn desalniettemin trots dat we als ICT-bedrijf de wereld een beetje draaiende hebben kunnen houden. Dat we met onze expertise een mooie bijdrage hebben kunnen leveren in de transitie naar het nieuwe werken. Dat we onze klanten hebben kunnen ontlasten in deze moeilijke en uitdagende tijd.


Uitdaging

Nu, in aanloop naar 2021, is het tijd voor rust. Het thuiswerken blijft, dus moeten we deze manier van werken permanent in bedrijven gaan integreren en structureren. Het thuiswerken vindt nog bij veel bedrijven plaats via een noodoplossing aan de hand van proef-licenties en de techniek die op dat moment voor handen lag. Het beleid eromheen ontbreekt. Dat moet veranderen. Het leveren van een structurele, effectieve en veilige manier van online werken is voor Xillion dan ook hét doel van het komende jaar.


Tegelijkertijd richten wij ons volgend jaar nog meer op ict security. Een nieuwe partnership stelt in ons staat om continu de online omgeving van een aantal klanten te scannen, zodat zij in de toekomst nóg veiliger te werk kunnen gaan. Daarnaast gaan wij onze dienstverlening uitbreiden met programma’s over ict security, oftewel trainingen waarmee wij het personeel van onze klanten nog meer bewustzijn kunnen geven over een veilige manier van werken.
Het fundament wordt droog. Het is tijd om te bouwen.


Wij wensen jullie fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar. Tot in 2021!


Jean Huveneers en Roel Claessen

Adviesgesprek aanvragen